
STARSZAKI POZNAJĄ ZAGADNIENIA FIZYKI I EKOLOGII
Tematykę związaną z powstawaniem, rodzajami i zastosowaniem energii realizowały dzieci z grup „Misie” i „Słoneczka”. Pierwsza część projektu edukacyjnego przybliżyła przedszkolakom okres prehistorii, dinozaurów, powstawanie węgla i jego wykorzystywanie w dzisiejszym świecie.
Fascynujące okazały się zagadnienia dotyczące minerałów, skarbów ziemi, procesów wulkanicznych oraz dinozaurów. Dzieci poznały specyfikę życia ludzi jaskiniowych, spróbowały swoich sił w malarstwie węglem, kredą i ochrą, wykonały w masie solnej odcisk pradawnego zwierzęcia, oglądały filmy i prezentacje multimedialne ilustrujące powstawanie pokładów węgla i ich wydobycie i zastosowanie.
Przedszkolaki chętnie korzystały ze okazów minerałów i skarbów ziemi zgromadzonych w kąciku tematycznym. Nazywały je, porównywały barwy, strukturę, wielkość, przezroczystość.
Druga część projektu pozwoliła na zapoznanie przedszkolaków ze źródłami energii ze zwróceniem uwagi na energię otrzymywaną w sposób ekologiczny. Eksperymenty są ulubioną formą poznawania świata przez dzieci. Spełniliśmy tą potrzebę montując z dziećmi obwody elektryczne. Odpowiedzieliśmy na pytania: dlaczego żarówka świeci, pracuje silnik elektryczny, dzwoni dzwonek, skąd bierze się siła uruchamiająca te urządzenia?
Jednak prawdziwym hitem stała się zabawa dydaktyczna z wiatraczkiem produkującym energię. Każde dziecko sprawdziło własnoręcznie działanie ekologicznego wiatraczka powodującego świecenie diody. Autorkami i realizatorkami projektu były ciocie: Bogusia i Renatka.
Fascynujące okazały się zagadnienia dotyczące minerałów, skarbów ziemi, procesów wulkanicznych oraz dinozaurów. Dzieci poznały specyfikę życia ludzi jaskiniowych, spróbowały swoich sił w malarstwie węglem, kredą i ochrą, wykonały w masie solnej odcisk pradawnego zwierzęcia, oglądały filmy i prezentacje multimedialne ilustrujące powstawanie pokładów węgla i ich wydobycie i zastosowanie.
Przedszkolaki chętnie korzystały ze okazów minerałów i skarbów ziemi zgromadzonych w kąciku tematycznym. Nazywały je, porównywały barwy, strukturę, wielkość, przezroczystość.
Druga część projektu pozwoliła na zapoznanie przedszkolaków ze źródłami energii ze zwróceniem uwagi na energię otrzymywaną w sposób ekologiczny. Eksperymenty są ulubioną formą poznawania świata przez dzieci. Spełniliśmy tą potrzebę montując z dziećmi obwody elektryczne. Odpowiedzieliśmy na pytania: dlaczego żarówka świeci, pracuje silnik elektryczny, dzwoni dzwonek, skąd bierze się siła uruchamiająca te urządzenia?
Jednak prawdziwym hitem stała się zabawa dydaktyczna z wiatraczkiem produkującym energię. Każde dziecko sprawdziło własnoręcznie działanie ekologicznego wiatraczka powodującego świecenie diody. Autorkami i realizatorkami projektu były ciocie: Bogusia i Renatka.