
POPRZEZ ZABAWY BADAWCZE
Przedszkolaki z grupy „Słoneczka” biorą udział w programie badawczym „Edukacja przyrodnicza przez doświadczanie”. Dzieci uczestniczą w zabawach badawczych przy okazji różnorodnej tematyki.
Do tej pory doświadczalnie wyjaśniliśmy zjawiska: parowania, skraplania, obiegu wody w przyrodzie. Badaliśmy właściwości fizyczne i chemiczne wody, sprawdzaliśmy rozpuszczalność różnych substancji. Co pływa, co tonie, co absorbuje wodę? – na te pytania odpowiedziały przedszkolaki umieszczając przedmioty w misce z wodą.
Drugą część programu stanowiły wydarzenia związane z prehistorią. Dzieci poznały proces powstania węgla, nazywały jego odmiany, określały zastosowanie. Zabawy badawcze miały na celu: obserwowanie spalania, określanie ciężaru, struktury, barwy itp. Dzieci korzystały z próbek skarbów ziemi zgromadzonych w „Kąciku minerałów”.
Przybliżając dzieciom okres prehistorii opowiedzieliśmy o życiu dinozaurów. Wspomnieliśmy też o odkryciach w jaskini w Lascaux i malowaliśmy węglem, kredą i ochrą na wzór malarstwa pradawnego.
Jednak największą fascynację wzbudziły doświadczenia związane z tworzeniem mieszanin substancji, hodowlą kryształów soli, cukru i obserwowaniem zjawiska fotosyntezy.
Zabawy badawcze to prawdziwa frajda dla przedszkolaków oraz cioć: Renatki i Bogusi.
Do tej pory doświadczalnie wyjaśniliśmy zjawiska: parowania, skraplania, obiegu wody w przyrodzie. Badaliśmy właściwości fizyczne i chemiczne wody, sprawdzaliśmy rozpuszczalność różnych substancji. Co pływa, co tonie, co absorbuje wodę? – na te pytania odpowiedziały przedszkolaki umieszczając przedmioty w misce z wodą.
Drugą część programu stanowiły wydarzenia związane z prehistorią. Dzieci poznały proces powstania węgla, nazywały jego odmiany, określały zastosowanie. Zabawy badawcze miały na celu: obserwowanie spalania, określanie ciężaru, struktury, barwy itp. Dzieci korzystały z próbek skarbów ziemi zgromadzonych w „Kąciku minerałów”.
Przybliżając dzieciom okres prehistorii opowiedzieliśmy o życiu dinozaurów. Wspomnieliśmy też o odkryciach w jaskini w Lascaux i malowaliśmy węglem, kredą i ochrą na wzór malarstwa pradawnego.
Jednak największą fascynację wzbudziły doświadczenia związane z tworzeniem mieszanin substancji, hodowlą kryształów soli, cukru i obserwowaniem zjawiska fotosyntezy.
Zabawy badawcze to prawdziwa frajda dla przedszkolaków oraz cioć: Renatki i Bogusi.